Nordic Blends online store

21 augustus 2014

Travel pics summer 2014: Iceland through my lense

We were in Iceland this Summer. It has been on our list since my husband went there on a hiking tour some years ago. Our daughter has been begging us for a trip to New York since she was 10 (now 14), so we decided to book a flight to the US with a 5-day stopover in Iceland. It's a great opportunity if you fly with Icelandair.

I had high expectations but didn't know exactly what to expect. We did Reykjavik in one day (see some of my photos here) and spent the rest of the week exploring part of the south coast. Here you will find the famous Golden Circle, the best known day trip around Reykjavik.
And yes, we also went to the award winning Ion Hotel, which I just had to see with my own eyes. I will show you my inside pictures of the hotel in a separate post shortly.

Now just sit back and let Iceland's nature grab you, just like it grabbed me. Totally.
Black and grey earth, covered in green moss, raw mountains, hot springs, spectacular waterfalls, a black beach, glaciers, you can see it all there. And it's even better when you see it live in 3D. That's a promise.















Deze zomer waren we in IJsland. Het stond op ons lijstje sinds mijn man er was geweest op een hiking tour enkele jaren geleden. Onze dochter smeekt al sinds haar 10e (nu 14) om een trip naar New York, dus we besloten het allemaal te combineren. Vlieg je met Icelandair naar Amerika, dan kun je zonder meerkosten een stop-over van meerdere dagen maken in IJsland. 

Ik had hoge verwachtingen van IJsland, maar wist tegelijk ook niet precies wat ik moest verwachten. We 'deden' Reykjavik in 1 dag (mijn foto's van Reykjavik zie je hier) en zijn de rest van de 4 dagen die we hadden om het westelijk deel de zuidkust van IJsland te bekijken. Daarin ligt o.a. de Golden Circle, de meest beroemde dagtrip vanuit Reykjavik.
En ja, we zijn ook naar het prijswinnende designhotel Ion geweest. Ik moest het gewoon met mijn eigen ogen zien. Inside foto's van dit hotel zie je binnenkort op deze blog.

Leun nu achterover en laat de IJslandse natuur je raken. Bij mij is dat gebeurd. Totaal. Zwarte en grijze aarde, bedekt met mos, geisers, grillige bergen, spectaculaire watervallen, een zwart zandstrand, zwart-witte gletsjers, je ziet het er allemaal. En het ziet er live in 3D nog stukken beter uit. Beloofd.

Foto's: copyright Nordic Blends (Collette Peek)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten